Dag 88 : Alto da Pena - Logroso

 Vannacht heeft het nog geonweerd. Gevolg : de hitte kruipt binnen.  's Morgens is mijn slaapzak dan ook helemaal nat van het zweet. Niet dat ik erin kruip, maar enkel op de papieren overtrekken liggen lukt me niet 😀 Hoop dat ik vanmiddag mijn slaapzak kan openslaan om te drogen.  De geur van opgedroogd zweet ruik ik al lang niet meer, denk zelfs dat ik het binnen enkele dagen ga missen, maar op een vochtige slaapzak liggen is minder leuk..

Als we vertrekken rond 6u is het nog donker, enkel het licht van de volle maan helpt soms. Af en toe even de zaklamp van mijn GSM gebruiken om te dubbelchecken in welke richting de pijlen wijzen.

Dankzij het onweer van vannacht is het om dit uur zalig om te wandelen, hoewel m'n t-shirt na een uurtje toch ook al terug zweetplekken begint te vertonen.  

We kunnen na een 10-tal km's een ontbijt nemen  : toast met confituur 😞..  maar de koffie smaakt en we hebben iets binnen..

We trekken verder, het wordt warmer maar de lucht blijft een beetje betrokken zodat het vandaag doenbaar is om te wandelen.

We trekken verder door Galicia, en inderdaad, dit is de groene provincie van Spanje : de omliggende heuvels zijn bezaaid met bossen. Heuvels idd, af en toe moeten we toch nog is omhoog hoewel we op weg zijn naar zeeniveau.

Van die klimmetjes zijn we ondertussen niet bang meer, maar telkens we boven zijn zijn we toch opgelucht.  Na een klim worden we weer beloond met mooie uitzichten over de omgeving : heuvels bezaaid met windmolens, dalen waarin enkele kleine dorpjes liggen, een stuwmeer in de verte, ...

's Middags een broodje tortilla en een frisse pint en we kunnen de laatste km's van de dag aanvatten.  Plan is om nog een 6-tal km's te doen tot 'Hospital', maar in Logrono worden we aangesproken door een vrouw die ons verwittigd dat we daar een kleine km van de weg moeten voor de albergue en dat we daar voor het avondeten ook nog is een verplaatsing moeten doen.  We laten ons overhalen en blijven in Logrono (1 km voor de geplande stop, die doen we er morgen dan wel bij). 

Hier doen we ook nog ons laatste wasje, normaal gezien zijn we dan gerust tot we thuis zijn.

Ons plan lijkt wel te lukken : morgen onze laatste stapdag tot Fisterra. Hopelijk kunnen we we daar de 'rituelen' doen die pelgrims doen : baden in de oceaan, verbranden van onderweg gebruikte kledij en genieten van een zonsondergang op 'het einde van de wereld'.

De dagen nadien zullen moeilijk worden : niet kunnen stappen, enkel zorgen dat we op één of andere manier terug in Willebroek geraken. Zal misschien helpen om nadien terug aan ons 'normaal' leven gewend te geraken.

Als ik de tijd had en de toestemming van mijn vrouw, ik zou te voet terugkomen. Geen van beide voorwaarden zijn er, dus moeten we een andere manier vinden 😀

Terwijl onze was hangt te drogen nemen we hier het pelgrimsmenu, nadien nog een pintje om de dag af te sluiten en daarna in ons bedje.

Buenos noches


Reacties

  1. We hebben het jullie van harte gegund maar zijn blij dat jullie bijna thuis zijn geniet er nog van🤗🤗🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo een lange trip terug zou ik niet aankunnen. Daarvoor mis ik je te erg. 💋

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 90-91 : Fisterra - Willebroek

Dag 84 : Ligonde - Ribadiso

Dag 89 : Logroso - Fisterra