Dag 87 : Santiago de Compostella- Alto da Pena

 Yep, we stoppen nog niet.  We vertrekken op weg naar Fisterra, 'het einde van de wereld'. 

Maar eerst toch nog een fotootje van deze nacht, kan het niet laten :


Soit, een 90 km's scheiden ons nog van een verfrissende duik in de oceaan. Dat zal deugd doen.

We vertrekken naar gewoonte vroeg, passeren de kathedraal nog is en verlaten SdC..


We zijn uiteraard te vroeg om in de stad al iets te vinden voor ontbijt.

Rond half negen komen we toch iets tegen en drink ik mijn koffietjes.  

We gaan verder tot de beschreven eindhalte (Negreira) mazr zijn daar rond 13u.  We besluiten om iets te eten en tot de volgende slaapplaats te gaan, 8km verder.   

Oef! Dat waren 8 zware km's : weet niet of jullie het weerbericht voor Spanje volgen, waarom zouden jullie.. maar ik kan bevestigen dat de voorspelde 38° vlot gehaald worden in de namiddag.  

Denk dat ik m'n drinbussen wel 4x gevuld heb, en ook leeggedronken.  Die 7 à 8 liter water wring ik onderweg uit m'n t-shirt- geen winst qua kilo's dus 😞

In Alto da Pena, waar we willen slapen, horen we meteen bij de eerste herberg die we tegenkomen, volledig leeggelopen.  Gelukkig is daar plaats en hebben we ook nog avondeten.

Tijdens het avondeten zitten we samen met een dame uit Luik en een Franse mijnheer die ze ontmoet heeft onderweg.  Kan ik nog is frans spreken, waar ik de voorbije maanden zo van genoten heb.

Na het eten zitten we nog even op het terras, het begint te onweren.. als het te hard begint te regenen kruipen we in ons bed. Plan is om de komende 2 dagen telkens een 30-tal km te stappen om zaterdagavond in Fisterra aan te komen..  zien of het lukt. (Wordt tijd dat hrt gedaan is want nu begin ik al cliffhangers te schrijven ..)

Tot de volgende 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 90-91 : Fisterra - Willebroek

Dag 84 : Ligonde - Ribadiso

Dag 89 : Logroso - Fisterra